Повторяем Use of English (Harrison) Unit 4 Устойчивые словосочетания *** Фразовые глаголы *** Предлоги

Повторяем или изучаем ЛЕ из Use of English Unit 4 с помощью интерактивных flash cards.

Устойчивые словосочетания изучаемые в этом юните

put pressure on = try to force s.o. to do sth
put a stop to = force sth undesirable to stop
give help
come first/second, etc. = finish in first/second, etc. place
come to power = become in political control
keep s.o. company = be or go with s.o. so that they are not alone
keep an eye on = watch s.o./sth no that they are safe
keep s.o. waiting = force s.o. to wait
catch a cold = become ill with a cold
catch fire = start to burn

Фразовые глаголы изучаемые в этом юните

break down = stop working — machines / сломаться
break in/into = enter a building by force to steal / вломиться
break out = start happening — violence or disease / начаться (о чем-то проблемном)
break up = end a relationship, (also split up) / расстаться
fall apart = break into pieces / развалиться на куски
fall for = believe sth untrue and therefore be tricked / поверить
fall out (with) = stop being friends with s.o. because of a disagreement / поругаться
fall over = fall onto the ground / упасть
fall through = fail to happen / провалиться (о планах)

Предлоги изучаемые в этом юните

familiar with = known to s.o.
proud of = feeling pleased and satisfied about
aware of = knowing that sth exists
high in = (of food) containing a lot of
tired of = not wishing to do any more; having become bored with
well-known for = famous for
committed to -ing = having promised to do and determined to do
full of = containing as much or as many as possible
kind to s.o. = pleasant, friendly and polite
equal to = being the same amount as sth else

Тренажер для изучения слов

Устойчивые словосочетания

СКАЧАТЬ

Фразовые глаголы

СКАЧАТЬ

Предлоги

СКАЧАТЬ

Данные интерактивные карточки по теме «лексика» предназначены для организации занятий или самостоятельного изучения предлогов, устойчивых сочетаний, фразовых глаголов в английском языке на уровне upper-intermediate (B2), а также подготовки к сдаче экзаменов ЕГЭ/FCE или их аналогов.

Словообразование

emphasis (ударение эмфаза) — emphasize (обращать внимание на), broad (широкий) — broaden (расширять), able (способный) — enable (делать возможным), clear (ясный) — clarify (сделать ясным), understand (понимать) — misunderstand (понимать не правильно), sure (уверенный) — ensure (убедиться), simple (простой) — simplify (упрощать), rise (подниматься) — arise (возникать), advantage (преимущество) — disadvantage (недостаток), courage (храбрость) — discouraged (унывающий, обескураженный)

Способы выражения цели и намерений

intend = to have in your mind as a future action
be intended for = be produced, done, created etc for a particular type of person or thing
have (no) intention of = intend
with the intention of = wanting to do sth.
intentional / unintentional — (not) deliberate
aim = to have sth you want to achieve
aimed at = intended to be useful, focused on
aimless = having nothing that you want to achieve in life
plan = make a decision to do sth
plan on -ing = plan and expect to do sth
plan for + noun/time
mean = to do sth intentionally
be meant for + sth/sb = be aimed at sth/sb
deliberate = intentional
on purpose = intentionally
by accident = not intentionally
ambition = sth that you really want to achieve
determined = having a strong intention to do sth
goal = ambition I
reach a goal = achieve sth
target = a level, amount etc that you want to achieve

Продолжение публикации доступно тут. Первую часть вы найдете по ссылке.
Практическая часть находится здесь.

2015-05-15
РУБРИКИ:
Олимпиады ЦТ
МЕТКИ: